Parafia Rzymsko-Katolicka Matki Bożej Śnieżnej
oraz
Fundacja Komisariat Ziemi Świętej
zapraszają na Pielgrzymkę „Śladami Odkupiciela”
15 PAŹDZIERNIKA – 22 PAŹDZIERNIKA 2016
1 dzień: KATOWICE – TEL AWIW
Spotkanie pielgrzymów na lotnisku w Katowicach – Pyrzowicach. Dojazd na lotnisko we własnym zakresie. Odlot do Tel Awiwu. Zakwaterowanie w Nazarecie.
2 dzień: GÓRA TABOR
Góra Tabor. Sanktuarium Przemienienia. Kana Galilejska – sanktuarium Pierwszego Cudu Pana Jezusa. Hajfa. Góra Karmel – sanktuarium Stella Maris. Nazaret. Grota i bazylika Zwiastowania NMP, kościół św. Józefa.
3 dzień: JEZIORO GALILEJSKIE
Góra Ośmiu Błogosławieństw. Tabgha: Kościół Rozmnożenia Chleba i Prymatu św. Piotra. Kafarnaum – „Miasto Jezusa”. Przepłynięcie statkiem do Ein Gev. Tyberiada – kościół św. Piotra i pomnik „Miast Polskich”.
4 dzień: PUSTYNIA JUDZKA
Jerycho – panorama Góry Kuszenia i sykomora. Rzeka Jordan – odnowienie przyrzeczeń Chrztu świętego. Kąpiel w Morzu Martwym. Przejazd przez Pustynię Judzką. Betania. Sanktuarium „Przyjaciół Pana Jezusa”: Łazarza, Marty i Marii. Zakwaterowanie w Betlejem.
5 dzień: BETLEJEM
Ain Karem. Sanktuarium Nawiedzenia św. Elżbiety i Narodzenia św. Jana Chrzciciela. Zwiedzanie bazyliki Bożego Grobu i Kalwarii. Pole Pasterzy. Betlejem. Grota i bazylika Narodzenia, kościół św. Katarzyny, Grota Mleczna.
6 dzień: JEROZOLIMA
Jerozolima. Sanktuaria na Górze Oliwnej: Wniebowstąpienie, „Pater Noster”, „Dominus Flevit”, panorama Jerozolimy, Grób Maryi, Ogród Oliwny, bazylika Agonii. Mur Płaczu. Góra Syjon: Wieczernik i „Grób Dawida”, kaplica „przy Wieczerniku”, kościoły: Zaśnięcia NMP i św. Piotra „in Gallicantu”.
7 dzień: JEROZOLIMA
Jerozolima. Kościół św. Anny i sadzawka Betesda, kaplica Biczowania i Włożenia Krzyża. Nabożeństwo Drogi Krzyżowej ulicami Starej Jerozolimy. Czas na zakupy i indywidualną modlitwę w bazylice Bożego Grobu.
8 dzień: TEL AWIW – KATOWICE
Odlot do kraju. Lądowanie w Katowicach – Pyrzowicach i zakończenie pielgrzymki.
- Codziennie odprawiana jest msza święta;
- Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w programie;
- Przewodnikiem grupy jest o. Paschalis, Komisarz Ziemi Świętej.
CENA PIELGRZYMKI
600 zł i 940 USD (dopłata za pokój jednoosobowy wynosi 250 USD), oraz 100 USD (płatne przewodnikowi po przylocie do Izraela).
Osoby przewlekle chore zobowiązane są do wykupienia dodatkowego ubezpieczenia, którego koszt wynosi 100 zł.
ORGANIZATORZY ZAPEWNIAJĄ
- przelot samolotem na trasie Katowice-Tel Awiw i Tel Awiw-Katowice;
- pełne wyżywienie (śniadanie, obiad i kolacja);
- zakwaterowanie w hotelach (pokoje 2 lub 3 osobowe z łazienką);
- autokar do dyspozycji grupy, przewodnik po miejscach świętych;
- wszystkie bilety wstępu, taksówka na Górę Tabor, statek po Jeziorze Galilejskim;
- ubezpieczenie, przewodnik-śpiewnik, znak grupy, certyfikat pielgrzyma.
POBIERZ KARTĘ ZGŁOSZENIA
WARUNKI UCZESTNICTWA
I. ZOBOWIĄZANIA UCZESTNIKA
- Uczestnik dostarczy do Organizatora wypełnioną kartę zgłoszenia na pielgrzymkę: osobiście, mailem lub pocztą (kancelaria@parafiatokarnia.pl)
- W terminie do 15 czerwca 2016 r. każdy Uczestnik zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w złotych polskich w wysokości 600 zł. Zaliczkę wpłaca się na konto nr 25 1240 4533 1111 0000 5426 6926 lub osobiście w biurze Fundacji Komisariat Ziemi Świętej w Krakowie.
- Kwota 100 USD (płatna na miejscu przewodnikowi), 940 USD płatna do 5 września 2016 r. Uczestnik pielgrzymki wpłaca na rzecz Fundacji Komisariat Ziemi Świętej:
a) po przeliczeniu na konto złotówkowe nr 25 1240 4533 1111 0000 5426 6926. Przed dokonaniem wpłaty prosimy o telefoniczny kontakt z biurem Fundacji w celu ustalenia właściwego kursu dolara.
b) lub bezpośrednio na konto dolarowe nr PL 94 1240 4533 1787 0000 5431 3558.
Dane do przelewu zagranicznego: Bank PEKAO SA Oddział Kraków ul. Pijarska 1, SWIFT (BIC) – PKOPPLPW. W przypadku wykonywania przelewu na konto dolarowe prosimy o pełną zapłatę kosztów przelewu.
Zaleca się stosowanie wpłat w formie przelewów na rachunki bankowe Fundacji Komisariat Ziemi Świętej. Wpłaty bezpośrednio w biurze Fundacji mogą być dokonywane jedynie w złotych polskich.
- Zapłata całkowita za udział w pielgrzymce powinna być dokonana do 5 września 2016 r.
- Brak wpłaty oznacza rezygnację z wyjazdu.
- W trakcie trwania pielgrzymki, Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania poleceń przewodnika, a szczególnie dotrzymywania terminów zbiórek oraz każdorazowo informowania przewodnika o zamiarze oddalenia się od grupy.
- Uczestnik pielgrzymki odpowiada za szkody wyrządzone z winy własnej lub osób, nad którymi sprawuje opiekę. Straty powstałe z tego tytułu, Uczestnik zobowiązany jest pokryć na miejscu wyrządzenia szkody.
II. ZOBOWIĄZANIA FUNDACJI KOMISARIAT ZIEMI ŚWIĘTEJ
- Minimum dwa tygodnie przed pielgrzymką każdy Uczestnik listownie zostanie poinformowany przez Fundację o dokładnych godzinach spotkania, odlotu i powrotu do kraju.
- Przewodnikiem i opiekunem grupy jest kapłan z Polski. Fundacja zapewnia codzienną Mszę świętą, która będzie sprawowana w wybranym kościele lub innym miejscu.
- Fundacja zobowiązuje się do zapewnienia Uczestnikowi świadczeń, określonych w programie pielgrzymki.
- Fundacja Komisariat Ziemi Świętej nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w przebiegu realizacji programu pielgrzymki oraz opóźnienia powstałe na skutek działania siły wyższej (warunki atmosferyczne, blokady dróg, granic itp.).
- Fundacja może odwołać pielgrzymkę w przypadku braku wymaganego minimum uczestników stanowiącego 80% miejsc, które ma do dyspozycji. Odwołanie pielgrzymki może też nastąpić w sytuacji niezależnej od Fundacji, która uniemożliwia wylot lub realizację programu (bezpieczeństwo, brak lotów, działania wojenne lub inne). W takim przypadku Fundacja przedstawi Uczestnikowi ofertę zastępczą.
- Fundacja może podwyższyć cenę pielgrzymki jedynie w przypadku udokumentowania wpływu na podniesienie ceny następujących okoliczności: wzrostu kosztów transportu oraz wzrostu opłat urzędowych, podatków, opłat należnych za takie usługi jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach lotniczych.
- Podwyższenie ceny może nastąpić w terminie nie krótszym niż 30 dni przed rozpoczęciem pielgrzymki.
- O zmianach programu lub ceny pielgrzymki Fundacja Komisariat Ziemi Świętej niezwłocznie powiadomi Uczestnika, który w terminie 3 dni od daty otrzymania zawiadomienia powinien poinformować Fundację, że przyjmuje proponowane zmiany, bądź rezygnuje z wyjazdu.
- Można zrezygnować z uczestnictwa w pielgrzymce w każdym czasie, składając w formie pisemnej rezygnację, którą należy dostarczyć do Fundacji Komisariat Ziemi Świętej.
III. REZYGNACJA Z PIELGRZYMKI
W przypadku rezygnacji z pielgrzymki Fundacja potrąca koszty w wysokości:
- 30 dni przed datą rozpoczęcia pielgrzymki 20% wartości pielgrzymki
- 29-21 dni przed datą rozpoczęcia pielgrzymki 40% wartości pielgrzymki
- 20-14 dni przed datą rozpoczęcia pielgrzymki 60 % wartości pielgrzymki
- 13-7 dni przed datą rozpoczęcia pielgrzymki 80 % wartości pielgrzymki
- W terminie poniżej 7 dni całość opłaty
Jednocześnie Fundacja Komisariat Ziemi Świętej informuje, że przez rezygnację z pielgrzymki rozumie się brak uczestnictwa w wyjeździe bez względu na przyczynę.
IV. UBEZPIECZENIE UCZESTNIKA
- Stronami umowy ubezpieczenia są: Uczestnik (osoba ubezpieczona) oraz Europaische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce (ERV)
- Ubezpieczenie obejmuje: koszty leczenia 20.000,00 Euro wraz z assistance oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków: uszczerbek na zdrowiu 20.000,00 zł, śmierć 10 000,00 zł.
- W zakresie kosztów leczenia ubezpieczenie obejmuje m.in.: koszty leczenia powstałe
w związku z nieszczęśliwym wypadkiem lub nagłym zachorowaniem (badania, zabiegi, operacje), leczenie szpitalne, zakup niezbędnych lekarstw i środków opatrunkowych przepisanych przez lekarza, transport chorego z miejsca wypadku lub nagłego zachorowania do szpitala lub ambulatorium, koszty powstałe w związku z koniecznością powrotu chorego do kraju, pobytu i podróży osoby towarzyszącej, niezbędnej do załatwienia spraw związanych z umieszczeniem chorego w szpitalu i jego powrotu do kraju, transport do Polski zmarłego na skutek nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku. - Klient deklaruje, iż stan jego zdrowia umożliwia udział w pielgrzymce, a w przypadku zachorowania podczas jej przebiegu, zwalnia leczących go lekarzy w kraju i za granicą
z obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej względem ubezpieczyciela oraz wyraża zgodę na udostępnienie mu dokumentacji lekarskiej. - Osoby przewlekle chore zobowiązane są do wykupienia dodatkowego ubezpieczenia. Wpłaty na konto Fundacji należy dokonać najpóźniej do 14 dni przed wyjazdem.
- Fundacja Komisariat Ziemi Świętej nie jest odpowiedzialna za jakiekolwiek świadczenia z tytułu kosztów leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków lub utraty bagażu.
- Obowiązujące warunki ubezpieczenia, kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków znajdują się w informatorze „Ogólne warunki ubezpieczenia” dostępnym w Europaische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce (ERV).
BLIŻSZE INFORMACJE
Fundacja Komisariat Ziemi Świętej
ul. Reformacka 4, 31-012 Kraków
tel. 12-421-68-06; kom. 666-398-214
www.terrasancta.pl; e-mail: biuro@terrasancta.pl
biuro czynne: od poniedziałku do piątku: 9.00-16.45
Parafia Rzymsko-Katolicka
Matki Bożej Śnieżnej
Tokarnia 371; 32-436 Tokarnia
tel. 12 2747 040
www.parafiatokarnia.pl; e-mail: kancelaria@parafiatokarnia.pl